Gönderen Konu: Bal tefsirine reddiye  (Okunma sayısı 31153 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yakuti

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #15 : 21 Mayıs 2010, 15:42:31 »

Büyük ve emsalsiz zatların kitaplarında geçmesi doğru olduğuna dair bir delildir bize göre...Ha! Size göre doğru değilse doğru olmadığının delilini istedik !
Bütün sahbilerin amdem ki, hayatalrı ve konuşmaları kayıt altına alınmamış, asr-ı saadette sahabiler tarafından söylendiği nakledilen bütün rivayetlerin doğruluk payı en azından y% 50'dir. % 50 de uydurma olduğu oranı olsa bile, burada müslüman olarak bize, doğru olduğu kanaatine varmak ve iyimser bir şekilde yorumlamak düşer. Siz, lkaramsar ve kötümser bir yaklaşımla ancak, fitnecilerin amaçlarına hizmet ediyorsunuz !
Bu menkıbebnin yalan olduğuna dair hem deliliniz yok, hem de "Yalan İslâmın Temeini  yıkamz mı ?" diye soru soruyorsunuz!
Bnece siz biraz terezzühe çıkın içiniz ve ufkunuz açılsın, belki o zaman  hayata ve olaylara daha iyimser bir gözle bakmaya başalarsınız!


Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #16 : 21 Mayıs 2010, 16:08:40 »
yakuti, bir konuyu şiddetle savunurken, sağlam delil ve kaynaklarımız olmalı ki; sonradan bizleri vebale sürükleyecek durumlara düşmeyelim. Savunduğunuz mesele  hadis-i şerif olduğu iddia edilen bir metindir ve kaynağı dahi yoktur!

Rasulullah (sallAllahu Aleyhi Vesellem) şöyle buyurmuştur:
"Benim adıma yalan söylemek başkasının adına yalan söylemeye benzemez. Bana kasden yalan nisbet eden cehennemdeki yerine otursun."
(Buhari, Müslim)


"Mü'min her ahlak üzerine yaratılabilir. Lakin hıyanet ve yalan üzerine asla."
(Ahmed)


"Mevzu (yani uydurma hadis) olduğunu bildiği halde ona sahih diye nakleden kişi o hadisi uydurmuş olanlar gibidir."
(Müslim, Tirmizi, İbn-i Mace)
Bu hadise göre mevzu hadisi rivayet etmek caiz değildir.


Ayrıca Bal Tefsirini araştıran bir okurun, diyanetten aldığı yanıt:


Cevap:


Bal tefsiri adıyla bilinen hikaye, herhangi bir hadis-i şerife dayanmamaktadır. İnsanları meşgul etmek ve zihinleri karıştırmak için uydurulmuş bu tür hikayelere hiçbir zaman değer verilmemelidir.
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2010, 16:34:30 Gönderen: Lika »
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #17 : 21 Mayıs 2010, 19:40:52 »
Alıntı
Büyük ve emsalsiz zatların kitaplarında geçmesi doğru olduğuna dair bir delildir bize göre.

Söyleyin bizde bilelim ufkumuz genişler! Kusura bakmayın kardeş özellikle Sahabe Hz'leri söz konusu iken kaynağı olmayan bir meseleye olmuştur deyip vebal altında kalamayız.

Sizde şöyle derin bir nefes alında anlayışınıza bol oksijen gitsin.  s4))
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı İsra

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 7482
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #18 : 22 Mayıs 2010, 00:30:48 »
Alıntı
Siz, lkaramsar ve kötümser bir yaklaşımla ancak, fitnecilerin amaçlarına hizmet ediyorsunuz !

forumuzu iyice inceleyin bakalım fitnecilere ne gibi hizmetimiz oluyormuş. bal tefsiri hakkında kaynak istediğimiz için mi karamsar ve  kötümser oluyoruz

Çevrimdışı yakuti

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #19 : 23 Mayıs 2010, 00:14:53 »
Lika'ya..
Hz. Ebubekir Sıddık (r.a.) acaba "sıddık" unvanına nasıl ulaştı ve kavuştu sana bunu araştırmanı salık veriyorum.
İkinci olarak da, Diyanet böyle menkıbelerden hiç anlamaz dostum. O soruyu soran şahıs yanlış kapı çalmış ! Çünkü, İslâmda Dini Nikâh dahi yoktur fetvası veren bir Diyanetten siz ne bekliyorsunuz ki ?
 Tuğra'ya...,
Sana bu menkıbenin hangi büyük zatın kitabında gçetiğini söylesem de ufkun-mufkun genişlemez senin ! Çünkü, her şeyden önce hiç de samimi olmadığın üslûbundan belli...Onun için sen karamsarlık gözlükleriyle ortalıkta dolaşmaya devam edebilrisin!
İsra'ya...
Dini konularda olsun, hadislerde olsun bu uydurma edebiyatı en çok modernist-oryantalist-mezhepsiz ve yalnız kuran diyen zavallıların yaptığı ve onların arasında yaygın olduüunu bugün çocukalr bile biliyor.. Siz de onların için için güldüğü bu konuyu burada seslendirmekle onları sevindirmiş ve fitnelerine yardımcı olmuş oluyorsunuz! Ben böyle görüyorum. Gayrı siz dilediğiniz gibi harket etmeye devam edin !
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 00:46:03 Gönderen: yakuti »

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #20 : 23 Mayıs 2010, 01:51:45 »
Gezegende ne çeşit gözlükle dolaştığınızı bilemiyorum ama kardeş tipik bir cahil örneği sergiliyorsunuz, her kim, her ne konuda olursa olsun bir şeyi iddaa ediyorsa bunu ıspatlamakla mükellefdir, ıspatlayamıyorsa boş konuşmaktan öteye gidemez, saldırı tarzı, söyleyenin seviyesini düşürmekle beraber sözüne itibar edilmeyeceğinin göstergesidir.
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #21 : 23 Mayıs 2010, 02:12:18 »
yakuti, Hz. Ebu Bekir'e neden sıddık ünvanına ulaştığını hamdolsun biliyoruz. Zira elimizde sağlam kaynaklar var hamdolsun. Ancak sizin hâlâ ısrarla kaynağı olmayan bir menkıbeyi böylesine şiddetle savunmanızı inanın anlayamıyorum. Sürekli size kaynak soran ve içinde bulunduğunuz yalnış durumu anlatmaya çalışanlara saldırı tarzı savunmanız da hiç hoş değil. Burada savunulan şeyi lütfen iyi ayırdedin. İlk mesajımda ikazı dikkatle okuyun lütfen. Bu tefsirin varsa sağlam bir kaynağı paylaşın da hepimiz öğrenelim.
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı yakuti

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #22 : 23 Mayıs 2010, 10:12:47 »
   Bal Tefsirini uydurma olduğunu ben söylemiyorum ! Bunu kim iddia ediyorsa onların isbat etmesi lazım. Dikkat ederseniz uydurma olduğunu iddia edenelrin hepsi "Ben böyle bir şeyinolabilceğine ve konuşulacağına ihtimal vermiyorum! " diyor ve böyle kendi muhakemesi ile hüküm veriyor ! Yani, ellerinde delil yok. Sadece zavallı kısır akıllarıyla bir yere varmya çalışıyorlar ! Aynen Mezhepsiz-modernsitler gibi !..
Likaya...
Hz. Ebubekirin (r.a.)  nasıl sıddık ünvanına ulaştığını bildiğini yazmışsın ! Bu nasıl bilemk ? O duyduğu hangi haber için kaynak soruşturdu ve araştırdı  söyler misin ?

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6994
  • Milimi milimine Ehli sünnet...
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #23 : 23 Mayıs 2010, 12:44:35 »
Forumda genellikle bu tip mevzularda kaynak belirtilmeye çalışılıyor. Zaten ilk mesajda da kaynak verilmiş.O kaynağın içerisindeki Yaşar Kandemir ismini ehli sünnet biri olarak tanıyoruz. Ama yine de bilemiyoruz belki de uydurma değildir. Nihayetinde burası bir ilim platformu.Karşılıklı bilgi alışverişinin olduğu bir yer. Aksi edilen bir şey varsa kaynak belirtilmeli. Bunu yapmayıp gereksiz yere ortamı germenin, üstü kapalı modernist-mezhepsiz gibi yollamalarda bulunmanın gereği yok.

Forumu ve buralarda yazı yazanların mesajlarını şöyle bir incelerseniz zaten bu tip yakıştırmaların hatalı olduğunu görürsünüz.

Hz. Ebubekir Sıddikiyeti güzel bir şey. Ama şunu da sormak lazım, bir insan tanımadığı, ilmi hakkında daha malumat sahibi olmadığı, sanal ortamda her önüne gelenin dini konularda çala kalem bir şeyler savurduğu böyle bir devirde güven nasıl olsun?

Forumun ruhuna yakışan sizin Bal Tefsirinin uydurma olmadığını ispat edeceğiniz sahih kaynağı bizimle paylaşmanızdır yakuti kardeş. Burada bir ima ya da alaycılık aramayın. Cidden kaynağı paylaşınız ki herkes istifade etsin. Burası gereksiz kavga edilecek yer değil, karşılıklı bilgi alışverişinin olduğu, ilim öğrenilen bir yer.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 12:57:15 Gönderen: Tuğra »

Çevrimdışı yakuti

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #24 : 23 Mayıs 2010, 16:41:00 »
Forumda genellikle bu tip mevzularda kaynak belirtilmeye çalışılıyor. Zaten ilk mesajda da kaynak verilmiş.O kaynağın içerisindeki Yaşar Kandemir ismini ehli sünnet biri olarak tanıyoruz. Ama yine de bilemiyoruz belki de uydurma değildir. Nihayetinde burası bir ilim platformu.Karşılıklı bilgi alışverişinin olduğu bir yer. Aksi edilen bir şey varsa kaynak belirtilmeli. Bunu yapmayıp gereksiz yere ortamı germenin, üstü kapalı modernist-mezhepsiz gibi yollamalarda bulunmanın gereği yok.
Forumu ve buralarda yazı yazanların mesajlarını şöyle bir incelerseniz zaten bu tip yakıştırmaların hatalı olduğunu görürsünüz.
Hz. Ebubekir Sıddikiyeti güzel bir şey. Ama şunu da sormak lazım, bir insan tanımadığı, ilmi hakkında daha malumat sahibi olmadığı, sanal ortamda her önüne gelenin dini konularda çala kalem bir şeyler savurduğu böyle bir devirde güven nasıl olsun?
Forumun ruhuna yakışan sizin Bal Tefsirinin uydurma olmadığını ispat edeceğiniz sahih kaynağı bizimle paylaşmanızdır yakuti kardeş. Burada bir ima ya da alaycılık aramayın. Cidden kaynağı paylaşınız ki herkes istifade etsin. Burası gereksiz kavga edilecek yer değil, karşılıklı bilgi alışverişinin olduğu, ilim öğrenilen bir yer.

Sayın admin Fatihan,
Asr-ı saadete ait menkıbelerin hepsi şüphesiz ki, nakledilmiş değildir. Sahih kaynak dediğimiz kaynaklar -tefsir ve hadisler hariç-genellikle güvenilir ulemanın naklettiği ve telif ettiği eserlerdir. Şimdi, bu nokta-i nazardan hareketle bahisimize konu olan Bal Tefsiri adlı mükâleme dört büyük halife arasında geçen bir lâtifeleşmedir. Bu bilgi, son devin büyük meşayıhından ve Muhmammed Esad Erbili'nin (k.s.) hulefasından Ramazanoğlu Mahmud Sami Efendinin (k.s.) Hz.Ebubekir adlı kitabında geçtiği gibi, yine asırlar önce yaşamış ve bir başka Nakşi Şeyhi olan Ahmed Şemseddin Sivasi'Hz.lerinin (k.s.) Menakıbı Cihar Yar-ı Güzin adlı kitabında geçmektedir. Bu iki zat da ilim ve irfan yönünden, bu olaya "uydurma" diyenlerden çok üstün ve yüksek olup, onlar gibi haşa akıl-fiikir yürütmekten aciz ve kısırlı insan değildirler. Dolayısıyla biz müslümanlar herhangi bir menkıbeye veya habere "uydurma" damgasını vurmadan önce, çok araştırmalı ve İslâm Düşmanlarının oyununa gelmemeliyiz. Biz başından beri bu aymazlığa dikkat çekmek istiyoruz. Lütfen, uyanık olalım derim.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 22:56:14 Gönderen: yakuti »

Çevrimdışı ruy-ı zemin

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1109
  • Seher vakti bereket vakti...
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #25 : 23 Mayıs 2010, 20:16:07 »
Bal tefsiri kıssası ruhulbeyanda da geçer. Lakin kıssa olarak geçer. Faziletinden bahsedilmez.
پاى مار      چشم مور      نان منلا      كس نديد

Çevrimdışı yakuti

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #26 : 23 Mayıs 2010, 23:02:53 »
Bal tefsiri kıssası ruhulbeyanda da geçer. Lakin kıssa olarak geçer. Faziletinden bahsedilmez.

Teşekkürler kardeş...Demek ki bu konu, Ruhu'l Beyan gibi fevkalâde ve önemli bir tefsirde dahi geçiyorsa, artık bu konunun "uydurma" olduğunu söylemek için bir kimsenin sû-i niyetinden şüphe etmemek lazımdır.

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6994
  • Milimi milimine Ehli sünnet...
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #27 : 23 Mayıs 2010, 23:47:56 »
Demek ki bu konu, Ruhu'l Beyan gibi fevkalâde ve önemli bir tefsirde dahi geçiyorsa, artık bu konunun "uydurma" olduğunu söylemek için bir kimsenin sû-i niyetinden şüphe etmemek lazımdır.

Uydurma olduğunu ifade edenler buradaki üyelerimiz değiller, bir üyemiz kaynak göstererek bir yerden alıntı yapmış diğer arkadaşlar da onun üzerine fikir alışverişinde bulunmuşlar. İlk mesajdan itibaren herkesin yazdıklarını tekraren okursanız zaten metnin tamamına değil içerisine daha sonradan sokulmuş olan şeylere itiraz edildiğini anlayabilirsiniz.
Bir konunun sahihliği ne kadar önemli ise onu anlatırken ki üslubumuz da o kadar önemli olmalı.

Menakıb-ı Cihar-ı Yar-i Güzin adlı eserde Bal Tefsiri adlı bu metin geçmekte. Yalnız biraz farklılıklar var:
Hazret-i Alî “radıyAllahü teâlâ anh” bir gün hastalandı. Ebû Bekr, Ömer ve Osmân “radıyAllahü teâlâ anhüm” hazretleri iyâdetine [hasta ziyâretine] vardılar. Hazret-i Alînin yanında bir tas bal var idi. Bu tas ile balı bunların önüne götürdü. Tas ak, içindeki bal kızıl idi. O tasın içinde kara bir kıl vardı. Hazret-i Ebû Bekr “radıyAllahü teâlâ anh” buyurdu ki, biz baldan, her birimiz bu üçü için bir misâl getirmeyince yimeyiz. Kendisi buyurdu ki, (Dîn-i islâm tasdan münevverdir [nûrludur]. Îmân baldan tatlıdır. Dînin hükmü kıldan incedir.) Hazret-i Ömer “radıyAllahü teâlâ anh” buyurdu ki, (Cennet tasdan münevverdir. Cennetin ni’metleri baldan tatlıdır. Sırat köprüsü kıldan incedir.) Osmân “radıyAllahü teâlâ anh” buyurdu ki, (Kur’ân-ı azîm-üş-şân tasdan münevverdir. Kur’ân-ı kerîm okumak baldan tatlıdır. Kur’ân-ı kerîmin tefsîri kıldan incedir.) Hazret-i Alî “radıyAllahü teâlâ anh” buyurdu ki: (Müsâfirin nûru tasdan münevverdir [nûrludur]. Müsâfirin sözü baldan tatlıdır. Müsâfirin gönlüne ri’âyet etmek kıldan incedir.) Her biri kendi hâllerine münâsib kelâm buyurdular.

(Kırkbirinci Menâkıb, Sayfa 506 Kaynak)

İlk mesajda ve bir çok dua kitabındaki şekliyle bal tefsiri şu şekilde:
Alıntı
BAL TEFSİRİNİN METNİ

“Bir gün Hz Ali efendimiz savaştan gelir. Hz Ebubekir, Hz Ömer, Hz Osman efendimiz, Hz Ali’nin hanesine geldiler. (Gazan mübarek olsun Allah’ın Arslanı dediler.) Hz Ali misafirlerine bir kalaylı tasla bal getirip “buyurun” dedi.

Hz Ali mübarek elini uzattı ve gördü ki balın içinde bir kıl var, kılı almak istedi. Hz Ömer kılı aldırmadı ve dedi ki, "bizler Resül-ü Ekrem’in vezirleriyiz. Hz Fatma belki bizleri tecrübe için koymuştur. Dördümüz üçer tefsir edelim" ve birden Hz Ebubekir buyurdu:
-Namaz Kılanların kalbi nurludur bu tastan, dünya endişesini gönlüne getirmeden namaz kılmak tatlıdır bu baldan. Türlü mehrukattan pak olup Cenab-I Hakka teveccüh etmek incedir bu kıldan.
Hz Ömer buyurdu;
-Misafir seven hane sahibinin kalbi nurludur bu tastan. Misafirlerle sohbet etmek tatlıdır bu baldan, misafirlerin kalbi incedir bu kıldan.
Hz Osman buyurdu;
-Âlimlerin kalbi nurludur bu tastan, âlimlerle sohbet etmek tatlıdır bu baldan, Kuran-ı Kerim’in manası incedir bu kıldan.
Hz Ali buyurdu;
-Gazaya giden gazilerin kalbi nurludur bu tastan, kâfirlerle cenk etmek tatlıdır bu baldan, kul hakkını yemeden haneye dönmek incedir bu kıldan.
Hz Fatma buyurdu;
-Erkeğini hoşnut eden kadının kalbi nurludur bu tastan, erkeğine cefa etmeden güzel güzel gezinmek tatlıdır bu baldan, kocasının hakkını yerine getirmek incedir bu kıldan.
Ondan sonra Peygamber Efendimize haber verdiler. Ben de bir tefsir edeyim dedi ve buyurdu;
-Ümmetimin kalbi nurludur bu tastan, kevser şarabı tatlıdır bu baldan, Şeriatın yolu incedir bu kıldan.
Ondan sonra Cenabı Hak, Cebrail Aleyhisselamı gönderdi oda buyurdu;
-Dostum ya Muhammed senin mührün nurludur bu tastan, yarın kıyamet gününde ümmetine şefaat etmek tatlıdır bu baldan, sırat köprüsü incedir bu kıldan.
Peygamber efendimize el kaldırıp huzurunda dua ettiler, yarabbi bu bal tefsirini okuyanlara ve dinleyenlere İKİYÜZ peygamber sevabını senden dilerim. Cihan yari güzim efendilerimizde ÂMİN dediler.

Hak Tealanın hitabı geldi: “ya Muhammed! her kim bu bal tefsirini okursa yahut yazdırıp yanında taşırsa ve yahut yazdırıp ümmetine hediye ederse İzzeti Celalim hakkı için ben o kimselere iki yüz peygamber sevabını veririm buyurdu.

Menakıb-ı Cihar-ı Yar-i Güzin'de geçen metin ile yukarıdaki metni karşılaştırınca farkı görebiliyoruz.

Bir de bazı piyasa dua kitaplarında Bal Tefsirini şu kadar yazın, şu kadar çoğaltıp, şu kadar kişiye dağıtın, üzerinizde taşıyın vs şeklinde talimatlar var. İşte bu nedenlerle şüphelerin olması normal.

Mevzunun geçtiği diğer kaynaklardan aktarımların yapılması faideli olacaktır.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 23:52:34 Gönderen: Fatihan »

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #28 : 24 Mayıs 2010, 00:11:40 »
Doğru anlayıp, verdiğiniz düzgün cevap ile bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler sayın admin.
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı yakuti

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Bal tefsirine reddiye
« Yanıtla #29 : 24 Mayıs 2010, 00:37:37 »
Mevzunun geçtiği diğer kaynaklardan aktarımların yapılması faideli olacaktır.

Mahmud Sami (ks.) Hz.lerinin Ebubekir Sıddık (r.a.) adlı kitabında okunması ve taşınmasına dair hiçbir fazilet geçmemektedir. Sadece 4 halifenin birbirlerine olan iltifatları metinde vardır.