Gönderen Konu: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?  (Okunma sayısı 32807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Miftahulkuluub

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 1959
    • http://www.sadakat.net

Tecrid-i Sarih tercümesinin 11. cildindeki Hadisi Şerifte buyruluyor ki;
[İstimaul melahi masiyyetün ve culusu aleyha fisgun ve telezzuzu bi ha küfrün.]

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."

Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı âleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadisten kasıt, çalgı âleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsiri İbni Kesir, Tefsiri medarik)

(Mevâhib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Bazıları, yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an-ı kerim dinlemelerine engel olmaya çalışıyorlar. Onlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)

Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki: (Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.
Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)

Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir. Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki:

(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar.) [Araf 157]

(Kur’anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik.) [Nahl 44]
Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyetleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]
(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]
(Kur’an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Çalgıları yok etmek için gönderildim.) [Ebu Nuaym]

(Cenâb-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı âletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ. Ahmed]
(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğaldığı ve içkiler mubah gibi içildiği zaman, bazı belalara maruz kalınır.)
[Tirmizi, Ebu Davud, İ. Mace, İ. Ahmed]

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı helal addedecektir.) [Buhari]
(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]
(Şarkıcı kadınlar ve çalgı âletleri çoğaldığı, bu ümmetin sonra gelenleri [türediler], önceki âlimleri kötülediği zaman bazı belaları bekleyin.) [Tirmizi]
(Kur’anı mizmarlardan okuyanlara Allah lanet eder) [Müsamere]

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı âletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-islâm Ahmed ibni Kemal efendi Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:
(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı âletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

Dün musikinin, çalgıların haram olduğunu âyet ve hadislerle bildirmiştik. Bugün de âlimlerden örnekler veriyoruz:

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: İmam-ı Zıyaeddin-i Şami, Mültekıt kitabında, (Hiçbir âlim, teganniye mubah dememiştir) buyurdu. (1/266)
Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)
Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)
Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)

Burhaneddin-i Mergınâni buyurdu ki: Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdid-i iman gerekir. Kuhistâni de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)
İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki: Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması câizdir. (R. Muhtar)

Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, geçerken duymanın haram olmadığını göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır.

Def, tanbur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır. (Berika)

Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid’attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.

Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlâk-ı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)
İncil’in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.

Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır. Böylece, nefsleri azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır. İslam dini, insanları bu felaketten korumuştur. (S. Ebediyye) [Yarın bir Rus yazarının müzik hakkındaki ilginç tespitleri]

« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 21:12:54 Gönderen: Tuğra »
İncemeseleler    Sadakat.Net    İns SadakatForum  Sevadı Azam


" Derviş isen kardeş takvaya çalış.."

Çevrimdışı tarihman

  • magnealkIZ
  • yazar
  • ****
  • İleti: 751
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #1 : 03 Haziran 2008, 00:34:34 »
Şimdilerde müzik din adına yapılmaya başladı. Birisi kalkar müzikle ilahi söyler. Bir başkası Peygamber Efendimiz'in veladetini TV'de müzik eşliğinde yapar. Bir başkası dini hizmet yaptığını söyliyerek, Türkçe olimpiyatları adı altında müzik yarışması yapar vb.

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #2 : 03 Haziran 2008, 01:11:18 »
Şimdilerde müzik din adına yapılmaya başladı. Birisi kalkar müzikle ilahi söyler. Bir başkası Peygamber Efendimiz'in veladetini TV'de müzik eşliğinde yapar. Bir başkası dini hizmet yaptığını söyliyerek, Türkçe olimpiyatları adı altında müzik yarışması yapar vb.

bunlara katiliyorumda yakinda abd nin ilimli islam projesinde camilerdede mütikli ibadet baslarsa sasmayiniz.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #3 : 28 Aralık 2008, 04:42:52 »
Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid’attir.
Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.
Resulullah Efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. Resulullah Efendimiz SallAllahu Aleyhi Vesellem, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı krkkiran

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 25
  • AHİ
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #4 : 14 Kasım 2009, 20:21:16 »
ben amerika ve avrupa gezilerimde birçok kilisede farklı şekillerde ilahi okuduklarını gördüm bunların içinde çalgılı olanda vardı çalgısız olanda sanıyorum ilahi mevzuu çok eski bir gelenek maalesef müslümanlarada bulaşmış islamda ilahi adı altında hiçbir çığırtı yoktur zaten ilahi anlamı Allah tan gelen demek değilmi sümme haşa sanki Allah tan geliyoda bunun piyasası oluşuyor terk edin uymayın katılmayın bu cuma bizim camide hoca vaazdan sonra medinem diye ilahi okudu nerdeyse terk edecektim yok böyle bişey bidatlara durrrrrrrrrr

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #5 : 02 Aralık 2010, 00:13:46 »
Teşekkürler
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #6 : 02 Aralık 2010, 01:55:35 »
ben amerika ve avrupa gezilerimde birçok kilisede farklı şekillerde ilahi okuduklarını gördüm bunların içinde çalgılı olanda vardı çalgısız olanda sanıyorum ilahi mevzuu çok eski bir gelenek maalesef müslümanlarada bulaşmış islamda ilahi adı altında hiçbir çığırtı yoktur zaten ilahi anlamı Allah tan gelen demek değilmi sümme haşa sanki Allah tan geliyoda bunun piyasası oluşuyor terk edin uymayın katılmayın bu cuma bizim camide hoca vaazdan sonra medinem diye ilahi okudu nerdeyse terk edecektim yok böyle bişey bidatlara durrrrrrrrrr

bunlara ilahi yerine kaside desek daha iyi olur.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı Derviş61

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 17
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #7 : 02 Aralık 2010, 09:23:21 »
Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

eyvAllah emeğinize sağlık müzik ruhun gıdasıdır diyenlere duyurulur..!!müzik ruhun gıdasi değil belasıdır..!!

Çevrimdışı Günbatımı

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2490
  • Görelim Mevlâ'm neyler, neylerse güzel eyler...
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #8 : 02 Aralık 2010, 13:57:42 »
Allah c.c. razı olsun...
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Çevrimdışı gülbahçe43

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 12
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #9 : 11 Kasım 2011, 22:46:53 »
Allah razı olsun.cevabı kat-ı delil ile vermek çok yardımcı oldu.

Çevrimdışı teffo79

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #10 : 25 Kasım 2011, 01:49:18 »
eyvAllah

Çevrimdışı muhabbeteri

  • okur
  • *
  • İleti: 98
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #11 : 10 Ocak 2012, 16:17:10 »
Allah razı olsun.cevabı kat-ı delil ile vermek çok yardımcı oldu.
"KULUNA HIŞM EYLEMEZ HÜDASI
KULUN ÇEKTİĞİ HEP KENDİ CEZASI"

Çevrimdışı Yurdum16

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 8
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #12 : 11 Ocak 2012, 04:37:56 »
calgi gunahdir haramdir tamam ama bu zamanda müzik öyle bir hayatmiza girmiski radyoyu aciyorsun calgili ilahiler televizyonu aciyorsun herseyde müzik,bir yerlerden illa calgi sesleri geliyor, calgi büyük günahlardansa biz bunun vebalinden nasil kurtulcaz ?sende dinleme derseniz,bu mümkün degil illa dinleniyor,mesela islami radyolarda sohbetlerde hocacalgi haramir diye fetva veriyor ardindan calgili ilahi yayinliyorlar,kati delillerle haramsa niye uyulmuyor veya dinlenir fetvasi varmi?

Çevrimdışı gilloo23

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 16
Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
« Yanıtla #13 : 11 Ocak 2012, 07:54:22 »
Müzik, bizim Dinimiz açısından hoş görülmüyor demek en doğal hakkımızdır. Bazı hadislerle de bunu destekleyebiliriz

Verecegim bir ornek kesit:

Resulullah (a.s.) bir gün Hz. Aişe (r.anhuma) annemiz ile beraber duvarın dışından bakarlarken, bedevi bir topluluğun düğün yaptıklarını def ve davul çalarak oynadıklarını görmüşler. Aişe annemiz çenesini Resulullah (a.s.) efendimizin kolunun üzerine dayayarak bir müddet seyretmiştir. " Bu kadar yeter mi Ya Aişe ?" sözüne annemiz "biraz daha" diye cevap vermiştir. Bir müddet daha seyrettikten sonra "bu kadar yeter ya Aişe" diyerek içeriye girmişlerdir. Çalgı ve müzik haram ilan edilecek olsaydı Resulullah (a.s.) haram ölçüsünü koymaya en ruhsatlı insandır. O neden ile, müctehidler "haram" diyememişlerdir.

Bizim kat'i bir sekilde haramdir dememiz cok zor olsa gerek. Muzigin turune gore insanlari İçerisinde dine, imana muğayir ve cinsel tahrik edici; söz, ses, tarz, görüntü iceriyorsa kufre goturen bir sebep olarak gorulup kacinilmasi icab eder.

Ama bir insan herhangi muzik ile yapilmis ilahi ile kendinden gecip Allaha yaklasiyor ve huzunleniyorsa daha dikkatli oluyorsa direk buna haram demek de bizi asan bir konu olsa gerek...Orneklerde verilen muctehidlerin hepsinin cok asirlar once geldigi goz onune alinacak olunursa bence bu devri bilen buyuk alimlerin goruslerine basvurmak gerekir.

Ayrica sunu unutmuyalim ki aci veriyor olsa bile gunumuzde hangi tur muzik ve sarkilarin tuttugu malum. Bu kadar buyuk bir kesim karsimizda var iken birden dinlemeyin haram deyip urkutursek istenilen mesaji verememis oluruz. Insanlara birseyler ogretilip takva beklenilmeli...

Bu soyledilerimden yukarda arkadaslarin dediklerine katilmiyorum demek degil bu, katiliyorum ama hakkinda ayet ve hadis ile kesin haramdir yapmayin deilmiyen bir konuda kendimiz elimizden geldigince yapar dinlemeyiz ve insanlara da kavli leyyin ile anlatiriz.

Ayrica turkiye ve islama hizmet etmeye calisan insanlara da bir laf burdan vuralim demek , etik olmasa gerek...Yilbasi ve buna benzer programlarda kulturumuzu yok eden programlarin yapildigi bir ulkede ilk defa birileri kalkip Efendimizi anma ve dogum gunu kandil programi yapiyorsa, eksiklikleri olsada, baslangic icin cok guzel olsa gerek diye dusunuyorum....

Ayrica soralim kendimize oyle bir programda 3-5 halk asigi cikip yalin sesle kasideler okusa kac kisi dinler veya izlerdi...buna yorumu yazip elestiren arkadasta bende dahil....

Rabbim takva ile hayatlarini surduren altin neslin gelmesini biran once nasip etsin islam dunyasina, ki boyle teferruata ait meseleleri konusmayalim(islam alemi kan agliyor, milyonlarca imansiz insan disarda geziyor dunyada, heryerde zulum, faiz , teror, fuhus, vs ...bu muhim konulara kiyasla biraz daha az onemli gorunuyor olsa gerek)

DINLENMEMELI MUZIK ILE AMA KESIN HARAM DEMEK TE BU DEVIRDE MUCTEHID OLMAYAN BIZLERE DUSMEZ KANATIMCE... 
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2012, 07:57:10 Gönderen: gilloo23 »

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Büyük Alimlerden Deliller
« Yanıtla #14 : 11 Ocak 2012, 12:40:12 »
Hak sevgisi ile sima dinleyen sıddık, nefse uyup dinleyen zındık olur. (Siyerül-aktab)

İmam-ı Şa’rani hazretleri buyuruyor ki:

“Hakim-i Tirmizi’nin Nevadiru’l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz, (Her kim şarkı sesine kulak verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu. Oradakilerden biri tarafından, (Ya ResulAllah, ruhaniler kimlerdir?) diye soruldu. Resulullah da, (Cennet ehlinin okuyucularıdır) buyurdu. (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi)

İmam-ı Birgivi hazretleri buyuruyor ki:

Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivi)

Dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)

Teganni ile şarkı söylemek ve dinlemek haramdır. Tekkelerde ilahiler okuyarak raks etmek, oynamak, dönmek haramdır. Şimdi, dinden haberi olmayan fasıklar, böyle tarikatçılık yapıyorlar. (Fetava-yı Hindiyye 5/352)

Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

Nasslardan hüküm çıkaran ulemanın açıklamaları şöyledir:

İslâm âlimleri buyuruyor ki:

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı aletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-İslâm Ahmed İbni Kemal efendi hazretleri Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:

(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."

Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)

İncil’in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2012, 12:43:40 Gönderen: Tuğra »
〰〰〰〰🐠