Mezheb Mensupları İ'tikadiyyatta (İnanmaya Ait Din Hukumlerinde)İki İmam-A Tabi Olmuşlardır. 1)İmam-I Maturidi 2)İmam-I Eş'ari.Bu İki İmamın Aralarında Esasa,Asıllara Ait Hiçbir İhtilaf Yoktur. Sadece Teferruata Ait Bazı İnceliklerde Küçük Mana Ayrılıkları Olmuştur.Bu İki İmama Bağlı Olan Ehl-İ Sünnet Müslümanları Birbirleirni Kardeş Bilir,Yekdiğerini Sapıklıkla Veya Bid'atle İtham Etmezler
(Teferruata Ait Bazi İnceliklerde Kucuk Mana Ayriliklari Olmustur....Misal Verebilirmisiniz???)
Ameliyata (İşlemeğe,Furuata) Ait Din Hükümlerinde Ehl-İ Sünnet Müslümanları 4 İmam-A Tabi Olmuşlardır:
1)İmam-I Azam Ebu Hanife Rh
2)İmam-I Şafi Rh
3)İmam-I Malik Rh
4)İmam-I Ahmed Bin Hanbel Rh
(Madem 4 Mesepde Haktir Neden 1 Olmayipda 4 E Ayrilmislardir Sebebi Nedir??Mesela Abdestin Bozulmasinda Hanefiler Baska Hukum Verir Safiler Baska Ayri Hukum Vermelerinde Neye Dayanarak Ayri Ukum Veriyorlar??Bilen Varsa Ltfn Bilgilendirsin)
selamün aleyküm.
Itikaddaki mezhebimiz ehli sünnet ve cemaat(yani rasülüllahin ve ashabinin yolu ,inancidir imamlari iki dir.Imami muhammed matüridi ve hasenül es´ari aralarinda fark yoktur birisi türk topluluklari arasinda yasamis birisi diger kavimler arasinda yasadigi icin biz türklerin itikadda imami imami muhammed matüridi olmurtur.
Diger hak dört mezhebe gelince(Rasülüllah efendimizin Bir hadisi serifi ile meseleye aciklik getirmek isterim(IHTILAFÜ ÜMMETI RAHMETÜN VASIATÜN)Yani ümmetimin ihtilafi genis bir rahmettir.
Ameli hususlarda eger tek mezhep olsaydi biz mü´minlerin isi cok zordu.ameli meselelerde bir imamin ictihadi yanlis ise o hususda ahirette dogru olan imam sefaatci olacak müslüman kurtulacaktir bu sebeble imamlarimiz rahmet olmustur.
Bunu bir misal ile anlamaya calisalim.yukarida arkadasimiz hanefiye göre olan safide degisik diyor bu bir ictihat meselesidir,Bir gün rasülüllah efendimiz abdeste cikmislar abdest almislar,bunu imami azam efendimiz ve imami safii efendimiz incelemisler acaba Allah rasülünü abdeste sevk eden sebeb nedir diye.
neticede söyle bir hadise ile karsilasmislar,Rasülüllah efendimizin alnindan bir kan cikmis aise validemiz o kani silmis.
imami Azam efendimiz kan cikdigi icin rasülüllah abdest aldi hükmüne varirken imami safii efendimiz aise validemizin yani kadinin eli deydigi icin abdest aldi hükmüne varmis,ihtilaf böyle konularda imamlarin kendi ictihatlari itibari ile olmustur.bundan dogal ne olabilir.imam hata yaptiysa bir sevap verilir dogruyu buldu ise on sevap verilir.
bu husus biz mü´minler icin bir rahmettir eger imami azam hazretlerinin ivtihadi dogru ise safilere ahirette safaat edecek .yok safi hazretlerininki dogru ise imami safii hazretleri henefi müslümanlara sefaat edecektir.
mevlam onlarin sefaatlerinden ayirmasin.amin