Gönderen Konu: Jelatin*  (Okunma sayısı 8373 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kul

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 106
Jelatin*
« : 23 Kasım 2006, 08:11:33 »

Aklimi karistiran bazi sorularla karsilastim!

Jelatin helal mi, haram mi? (Domuzdan jelatin)

Helalsa, ne ve niye helal. Haramsa ne ve niye haram

Benim Hocam bana bir zamanlar , "jelatinli mi jelatinli degilmi fazla arastirma, yoksa hic bisey yiyemessin" demisti. Ozamandan bu zamana hic kafa yormamistim
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2009, 12:09:44 Gönderen: mystic »

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Jelatin
« Yanıtla #1 : 28 Kasım 2006, 06:56:48 »
her türlü sübheli seylerden kacmak takva  ve vera yoludur.müslüman bunu tercih etmelidir.

yaliniz burada haram olan seylerin karismasi ile jelatini bir birine karistirmayiniz.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı ankebut-57

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 908
Jelatin
« Yanıtla #2 : 29 Kasım 2006, 00:46:36 »
İslam Alimleri Hınzırın etinin haram olduğunu ancak, hınzırın kılından faydalanmakta bir beis yoktur demişlerdir. Örneğin hınzır kılından ayakkabı ipliği gibi.

Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise,  şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır." Allâme Makdisî, "Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir" demiştir.(Reddü’l-Muhtar, 1: 138.)

Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır.

Selam ve dua ile...
« Son Düzenleme: 25 Mart 2010, 17:09:55 Gönderen: Tuğra »
Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır.(عشقْ)
Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)

www.ayasofya.org

Çevrimdışı ankebut-57

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 908
Jelatin
« Yanıtla #3 : 29 Kasım 2006, 00:50:39 »
Diğer taraftan, Bazı hayvanlar vardır ki, onların etinden, derisinde veya herhangi bir uvzundan istifade mümkün değildir. Şer’i ölçüler içinde öldürülse ve derisi tabaklansa bile yine de kullanılmaz. Çünkü o, necis bir hayvandır. Çünkü domuz “necisü’l-ayn”’dir. Yâni tamamen pistir. Örneğin necaset bulaşmış bir mendil düşünelim. Bu mendili yıkamakla temizlemiş oluruz. Ama necasetin kendisi örneğin bevlin veya gaitanın temizlenmesi nasıl olacak. İşte bunlara necisü'l-ayn denilir. Domuz da bunlar gibi olduğundan yıkamakla, tabaklamakla veya dezenfekte etmekle temizlenmez. Domuzun eti, derisi, kemigi hiçbir suretle temizlenmez, temizlik kabul etmez. Bu sebeple domuzun ölüsü söyle dursun, dirisi bile alınmaz, satılmaz. Insan tabiatı bundan nefret duyar.
« Son Düzenleme: 25 Mart 2010, 17:10:08 Gönderen: Tuğra »
Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır.(عشقْ)
Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)

www.ayasofya.org