Mümine kâfir demek

 

Günah işleyen müslümanlara kâfir denir mi, onlara lanet edilir mi?

CEVAP

Günah işleyen müslümana kâfir denmez. Çünkü Ehl-i sünnete göre, bir insan günah işlemekle kâfir olmaz. Bid'at fırkaları, günah işleyene, kendileri gibi düşünmeyen müslümanlara kâfir demek sapıklığında bulunmuşlardır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Mümine kâfir diyenin, kendisi kâfir olur.) [Buhari]

 

Müslümanım diyen, kelime-i şehadet söyleyen kimseye kâfir denmez. Bir savaşta, kelime-i şehadet getiren birisini öldüren kimseye, Resulullah efendimiz, (Kelime-i şehadet söyleyen kimseyi niçin öldürdün?) buyurdu. O da, dili ile söylüyordu ama kalbi ile inkâr ediyordu dedi. (Kalbini yarıp da baktın mı?) diyerek onu tekdir buyurdu.

 

Onun için mümine kâfir demekten, ona lanet etmekten sakınmalıdır! Lanet, sahibine döner.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Kul, lanet ettiği zaman, lanet edilen buna müstahak değilse, kendine döner.) [Beyheki]

 

Müslümanda, küfrü gerektirdiği sanılan bir durum görülse, buna kâfir denir mi?

CEVAP

Müslüman olduğunu söyleyen, (Kelime-i şehadet) okuyan kimseye, şüphe ile küfür damgası basılamaz. Müslüman olduğunu söyleyen bir kimsenin bir işinde veya sözünde birçok küfür alametleri ile bir iman alameti veya küfür olması şüpheli olan bir alamet bulunsa, buna kâfir dememelidir. Çünkü müslüman iyi zan olunur. (Redd-ül Muhtar)

(Bezzâziyye) fetvasında deniyor ki:

(Küfür alametini dilediği açıkça anlaşınca, kâfir olur. Tevil etmemiz fayda vermez.)

 

Ehl-i sünnet, Ehl-i kıbleye [namaz kılana] kâfir demediği halde, İmam-ı Rabbani hazretleri, namaz kılan bid’at fırkalarının Cehenneme gideceğini bildiriyor. Bunun açıklaması nasıldır?

CEVAP

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

(Hadis-i şerifte, (Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılır, yetmiş ikisi Cehenneme gider, yalnız bir fırkası kurtulur. Bu fırka, benim ve Eshabımın yolunda gidenlerdir) buyuruldu. Bu fırkaya (Ehl-i sünnet) denir.) [c.2, m.67]

İtikadı küfür olmayan bid’at fırkaları, yanlış imanları yüzünden Cehennemde yandıktan sonra Cennete gider. Fakat yeryüzünde böyle itikadı küfür olmayan bid’at fırkası kaldığı bilinmiyor. Onun için küfre düşürücü itikada sahip kimseler, namaz kılsa da sonsuz Cehennemlik olur.

1- Zaruri olan ve icma ile bildirilen din bilgilerinde ictihad caiz olmadığı için böyle bilgilere inanmayan kimse, namaz kılsa da ebedi Cehennemliktir. (Milel Nihal)

2- Yetmiş iki bid’at fırkası, namaz kıldığı ve her ibadeti yaptığı halde, bir kısmı mülhid olmuş, imanları gitmiştir. (Hadika)

3- Zaruri din bilgilerinden birine inanmayan, namaz kılsa da kâfirdir. (Redd-ül Muhtar)

4- Dinde inanılması zaruri olan hususlara inanmayan kâfirdir. (Mektubat-ı Rabbani)

Bir kimse namaz kılıp oruç tutsa, fakat Miracın tamamını inkâr etse kâfir olur. Mezhepsiz yazarlar, Mirac gibi birçok mucizeyi inkâr etmektedir. Böyle kimseler, namaz kılsa da kâfirdir. (Berika)

 

Ehl-i kıbleye kâfir denmiyor. 72 sapık fırkanın hepsi de ehl-i kıbledir yani namaz kılıyor. Rafiziler, Kadiyaniler, Vehhabiler de namaz kılıyor. Bunlara kâfir diyenin kendisi kâfir olmaz mı?

CEVAP

Evet ehl-i kıbleye kâfir denmez ama ehl-i kıble nedir?  Ehl-i kıble namaz kılan kimse demek değildir. Kısaca izah edelim:

1- İmam-ı a’zam ve imam-ı Şafii, Ehl-i kıble olana kâfir denilmez buyurdu. Bu söz, Ehl-i kıble olan, günah işlemekle kâfir olmaz demektir. 72 fırka, Ehl-i kıbledir. İctihad yapılması caiz olan açıkça anlaşılamayan delillerin tevillerinde yanıldıkları için, bunlara kâfir denilmez. Fakat, zaruri olan ve tevatür ile bildirilmiş olan din bilgilerinde ictihad caiz olmadığı için, böyle bilgilere inanmayan, sözbirliği ile kâfir olur. Çünkü, bunlara inanmayan, Resulullaha inanmamış olur. İman demek, Resulullahın Allahü teâlâ tarafından getirdiği, zaruri olarak bilinen bilgilere inanmak demektir. Bu bilgilerden birine bile inanmamak küfür olur. (Milel-nihal)

 

2- 72 bid'at fırkası, namaz kıldığı ve her ibadeti yaptığı halde, bir kısmı mülhid olmuştur. Dinde sözbirliği ile bildirilen bir inanışı veya bir işi inkâr eden, kâfir ve mürted olacağı için, la ilahe illallah dese ve her ibadeti yapsa ve her günahtan da sakınsa bile, artık buna ehl-i kıble denmez. (Hadika)

 

3- Zaruri din bilgilerinden veya iman edilecek şeylerden birine bile inanmayan, La ilahe illallah Muhammedün resulullah dese de, kâfir olur. (Redd-ül Muhtar)

 

4- Ehl-i sünnet olanların bir kısmı Cehenneme girmez. Bunlardan yalnız kötü iş yapanlar Cehenneme girer. 72 bid'at fırkası, Ehl-i kıble olduğu için, bunlara kâfir denmez. Fakat bunların, dinde inanması zaruri olan şeylere inanmayanları kâfir olur. (Mektubat-ı Rabbani 2/67, 3/38)

Ehl-i kıble kalmaz diyorsun, kalmazsa kalmaz.

İmam-ı a’zamın kıyası hak değil demek, kıyası inkâr etmek demektir. Kıyas dinimizde bir delildir. Bu delili inkâr etmek olur. Kıyas hakkında Kur'anda ve hadiste deliller vardır. Bu delilleri inkâr etmek küfür olur demektir. Yoksa İmam-ı a’zamın kıyasla bulduğu bir hükmü inkâr eden ne kâfir olur, ne de fasık olur. Mesela İmam-ı a’zam kıyasla imam arkasında fatiha okunmaz diyor, okumak harama yakındır diyor. İmam-ı Şafii farz diyor. Biz hanefi olarak, imam-ı Şafii’ye hayır farz değil desek küfür olmaz. İctihada yanlış demek ayrı kitap, sünnet, icma ve kıyas dinde delil değildir demek ayrıdır. Yalnız Kur'an diyenler diğer üç delili inkâr ettikleri için kâfir oluyorlar. Rafıziler ise kıyası kabul etmiyorlar, bunun yerine akıl delil diyorlar. Vehhabiler de kıyası kabul etmiyor. Vehhabiler bu yönden de kâfir oluyorlar.

 

72 bid’at fırkasının Cehennemde günahları ve itikadlarının bozukluğu kadar kaldıktan sonra Cennete gideceği hadis-i şeriflerle ve İslam âlimlerinin sözleriyle bildirilmiyor mu?

CEVAP

Ama bid'at fırkası öyle olacak, her ehl-i kıble olan değil ki. Küfre düşmemiş olanları öyle olacak. Küfre düşenleri sonsuz Cehennemde kalacak.

Anasayfaya dön Konulara dön
Sadakat.Net©İslami web hizmetleri